Google sjednocuje podmínky sběru vašich osobních údajů

Místo přibližně 60 různých prohlášeních o sběru osobních dat bude mít Google od 1. března pouze jedno jediné. Doporučuji si ho projít, není psané v právničtině (je psané v reklamštině). Ačkoliv to není v porovnání s dřívějškem asi zásadní změna změna, vévodí tomuto prohlášení propojení dat ze všech služeb Googlu. Sociální síť, video publikační platforma, vyhledávač, e-mail i informace o tom, jaké weby navštěvujete a na co se na těchto webech díváte, to vše se pěkně propojí (pokud to ještě není propojeno). Tedy, ve zkratce, vaše identita se propojí s tím, co na webu děláte. Alespoň všude tam, kam zasahují chapadla Googlu. A ta zasahují ledaskam.

Pokud se pozastavujete nad tím, proč nepoužívám oficiální názvosloví „ochrana osobních údajů“, činím tak, abych zdůraznil, že cílem Googlu rozhodně není vás chránit, nýbrž vaše osobní údaje sbírat a vydělat na nich. Totéž samozřejmě platí pro jiné služby podobného charakteru jako např. obličejokniha.

Měli bychom si uvědomit, že používání některých služeb „zdarma“ platíme ztrátou soukromí. Aneb k řadě služeb „zdarma“ dostanete porci šmírování zdarma. A všechno, co se nasbírá, se pěkně uloží, a to, pokud možno, navždy. Proč taky v dnešní době něco mazat? Tudíž, co Googlu jednou svěříte, mu už zůstane. Ale to přece už víte a počítáte s tím. Nebo ne?